
Με μεγάλη επιτυχία και γεμάτοι από μοναδικές εμπειρίες, ολοκληρώθηκε η φιλοξενία της ιταλικής αποστολής στο 2ο Δημοτικό Σχολείο Νιγρίτας, στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+. Από τις 20 έως τις 23 Μαΐου 2025, το σχολείο μας άνοιξε τις πόρτες του και την καρδιά του σε 8 μαθητές (4 αγόρια και 4 κορίτσια) και 2 εκπαιδευτικούς από το San Marco in Lamis της Ιταλίας.
Η επίσκεψη αυτή αποτέλεσε μια γιορτή της συμπερίληψης, της βιώσιμης ανάπτυξης και της ευρωπαϊκής πολιτιστικής κληρονομιάς, ενισχύοντας τους δεσμούς φιλίας μεταξύ των δύο λαών.
Ένα Πρόγραμμα Γεμάτο Δράση και Πολιτισμό
Κατά τη διάρκεια της πενθήμερης παραμονής τους, οι φιλοξενούμενοί μας συμμετείχαν σε ένα πλούσιο πρόγραμμα δραστηριοτήτων που σχεδιάστηκε με μεράκι από τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές μας:
- Τρίτη 20/05 – Θερμό Καλωσόρισμα και Παράδοση: Η πρώτη μέρα ξεκίνησε με μια ζεστή τελετή υποδοχής και γνωριμίας. Οι μαθητές μας παρουσίασαν το σχολείο τους, ενώ ακολούθησε μάθημα μουσικής και ένα βιωματικό εργαστήριο παραδοσιακών χορών, αναδεικνύοντας την κοινή ευρωπαϊκή μας κληρονομιά.




- Τετάρτη 21/05 – Επίσημη Γιορτή και Τοπική Ιστορία: Πραγματοποιήθηκε μια λαμπρή γιορτή συνεργασίας παρουσία προσκεκλημένων, με παραδοσιακούς χορούς και πλούσιο μπουφέ. Η μέρα συνεχίστηκε με επίσκεψη στο Δημαρχείο, το μουσείο «Γερακίνα» και τον Ιερό Ναό Αγίου Γεωργίου, προσφέροντας στους Ιταλούς φίλους μας μια γεύση από την ιστορία της Νιγρίτας. Η μέρα έκλεισε με μια όμορφη βόλτα στην κοιλάδα των Αγίων Αναργύρων στις Σέρρες.








- Πέμπτη 22/05 – Φύση και Αειφορία στην Κερκίνη: Μια αξέχαστη εκπαιδευτική εκδρομή στη Λίμνη Κερκίνη, έναν από τους σημαντικότερους υγροβιότοπους της Ευρώπης. Οι μαθητές απόλαυσαν μια βαρκάδα, παρατήρησαν την πλούσια ορνιθοπανίδα (αργυροπελεκάνους, ερωδιούς) και ενημερώθηκαν από τον Φορέα Διαχείρισης για την προστασία του οικοσυστήματος. Η μέρα ολοκληρώθηκε με γεύμα στο γραφικό χωριό της Κερκίνης.






- Παρασκευή 23/05 – Δημιουργικότητα και Αποχαιρετισμός: Την τελευταία μέρα, οι μαθητές εργάστηκαν ομαδικά δημιουργώντας αφίσες για την Κερκίνη και συμμετείχαν σε εργαστήρια χειροτεχνίας και στον σχολικό μας κήπο. Η επίσκεψη επισφραγίστηκε με την απονομή των πιστοποιητικών συμμετοχής και ένα συγκινητικό αποχαιρετιστήριο γεύμα.





Ο Αντίκτυπος της Προσπάθειάς μας
Η επιτυχία αυτής της συνάντησης δεν θα ήταν δυνατή χωρίς τη συλλογική προσπάθεια των μαθητών, των εκπαιδευτικών και της τοπικής κοινότητας. Το πρόγραμμα Erasmus+ δίνει την ευκαιρία στο σχολείο μας να βγει από τα στενά όρια της τάξης, να καλλιεργήσει την ευρωπαϊκή ταυτότητα των παιδιών μας και να προβάλει τον τόπο μας στο εξωτερικό.
Ευχαριστούμε θερμά όλους όσους συνέβαλαν στην άψογη διοργάνωση. Οι αναμνήσεις, τα χαμόγελα και οι νέες φιλίες που δημιουργήθηκαν είναι η καλύτερη ανταμοιβή για το έργο μας!
2ο Δημοτικό Σχολείο Νιγρίτας – Ανοίγουμε Παράθυρα στον Κόσμο!
























































































Πρόσφατα σχόλια