Στο πλαίσιο των δράσεων του Προγράμματος Ενίσχυσης της Ενεργού Πολιτειότητας- ‘’Τοπική Ιστορία’’ οι μαθητές της Ε’ και ΣΤ’ τάξης του 2ου Δημοτικού Σχολείου Νιγρίτας και οι μαθητές της Δ΄τάξης στα πλαίσια της δράσης “Τοπική Ιστορία: δήμος βισαλτίας στην Αρχαϊκή και Ελληνιστική εποχή” με τη συνοδεία των υπεύθυνων εκπαιδευτικών κ. Κοντόσα Παρασκευούλας, κ. Τζιάγκαλου Ελένης και κα. Ταγγίρη Δήμητρας, πραγματοποίησαν, κατά τη διάρκεια του μήνα Φεβρουαρίου, μία σειρά επισκέψεων που περιλάμβαναν:
‘’Το Μουσείο Ιστορίας’’ του Πνευματικού Κέντρου του Ιερού Ναού Αγίου Γεωργίου Νιγρίτας. Οι μαθητές-τριές μας είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν την ιστορία και τον πολιτισμό των προγόνων μας. Μέσα από τα αντικείμενα, τις ιστορίες και τις εικόνες ανακάλυψαν την ιστορική και πολιτιστική ζωή της Βισαλτίας με τρόπο ευχάριστο και ενδιαφέροντα. Στον χώρο ξεναγήθηκαν από τον πατέρα Κελεμπέκη Γεώργιο και τους εθελοντές αφυπηρετούντες εκπαιδευτικούς του Δήμου Βισαλτίας.









‘’Το Πηγάδι της Γερακίνας’’ στο οποίο σύμφωνα με την παράδοση έπεσε η Γερακίνα και ανασύρθηκε νεκρή από τον Τριαντάφυλλο. Μία ιστορία αγάπης με την οποία μεγαλώνει και γαλουχείται κάθε κάτοικος της Νιγρίτας. Προς τιμήν της διοργανώνονται κάθε χρόνο οι πολιτιστικές εκδηλώσεις ‘’Γερακίνεια’’.
‘’ Το Λαογραφικό Μουσείο Γερακίνας’’ το οποίο ουσιαστικά αναπαριστά την αστική οικία της Νιγρίτας. Στολές, έπιπλα, χρηστικά σκεύη και αντικείμενα που μας δίνουν πλούσιες πληροφορίες από την καθημερινότητα κάθε Νιγριτινής οικογένειας. Στον χώρο ξεναγήθηκαν από τον αντιδήμαρχο Βισαλτίας κ. Κουλτσιάκη Ιωάννη.


‘’Τον Ιερό Ναό Αγίου Γεωργίου’’ Νιγρίτας που είναι ένας από τους ιστορικούς ναούς της περιοχής που χρονολογείται περίπου τον 18ο αιώνα που έγιναν και τα εγκαίνιά του.
Η αρχιτεκτονική του ναού ακολουθεί τη βυζαντινή παράδοση, με την τρίκλιτη βασιλική δομή και το εντυπωσιακό ξυλόγλυπτο τέμπλο.
Ο ναός εκτός από κέντρο θρησκευτικής ζωής υπήρξε και κοινωνικό σημείο αναφοράς για τους κατοίκους της Νιγρίτας κατά τη διάρκεια της τουρκοκρατίας.
Ο Ιερός Ναός Αγίου Γεωργίου αποτελεί ζωντανή απόδειξη πλούσιας πολιτιστικής κληρονομιάς.
Στον Ναό υποδέχθηκε τους μαθητές-τριές μας και τους ξενάγησε ο πατέρας Κελεμπέκης Γεώργιος.



‘’Δημοτική Βιβλιοθήκη’’ του Δήμου Βισαλτίας. Στον χώρο της βιβλιοθήκης οι μαθητές-τριες ξεναγήθηκαν από την υπεύθυνη κ. Μπουρλή Ελένη γνωρίζοντας βιβλία που σχετίζονται με την τοπική ιστορία και αποκομίζοντας γνώσεις που αφορούν την τοπική κοινωνία.


